Αναρωτιέσαι τι κάνει ένας social media manager στην εργασία του και αν μπορείς και συ να απασχοληθείς στον εν λόγω τομέα; Αποτελεί κοινό τόπο πως η εξέλιξη της τεχνολογίας στο πέρασμα των χρόνων αναβάθμισε και επηρέασε ως επί των πλείστων όλους τους τομείς της ζωής μας (εκπαίδευση, επιστήμη, οικονομία, κ.α.).

 

Η θέση των social media στην σημερινή πραγματικότητα 

Όσον αφορά την καθημερινότητα μας, η τεχνολογία έχει κάνει και εκεί την εμφάνιση της μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης , των κατά βάση αποκαλούμενων social media (Facebook, Instagram, YouTube, tiktok κλπ.). Το ποσοστό των σύγχρονων ανθρώπων που διαθέτει λογαριασμό έστω σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα είναι στη σύγχρονη εποχή είναι αποφασιστικά υψηλό. Πως λοιπόν, μπαίνουν οι social media manager στο προσκήνιο; 

Η συγκέντρωση των ανθρώπων στο κόσμο των κοινωνικών δικτύων καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη όλων και περισσότερων «ικανών» ατόμων για τη διαχείριση τους. Έτσι λοιπόν, δημιουργείται η ανάγκη για social media manager. Τα social media είναι στην ουσία εικονικές κοινότητες και δίκτυα μέσα στα οποία πραγματοποιείται διάδραση, δημιουργία, διαμοιρασμός και ανταλλαγή πληροφοριών και ιδεών, μεταξύ των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν. 

 Αν χειρίζεσαι άριστα τα κοινωνικά δίκτυα, έχεις κλίση προς την δημιουργία και επεξεργασία περιεχομένου ή απλά είσαι μυημένος στις τεχνολογικές τάσεις και τα trends, τότε πρέπει να σκεφτείς σοβαρά το επάγγελμα του social media manager. Και αν δεν ξέρεις πως, σου έχουμε τη λύση. Στα digital marketing σεμινάρια θα βρεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεσαι  σχετικά από το επάγγελμα, τις δεξιότητες που χρειάζεται να διαθέτεις και γενικά στοιχεία που θα σε βοηθήσουν. 

 

Πώς μπορείς λοιπόν να γίνεις social media manager και μάλιστα σωστός;  

Ας δούμε για αρχή, τι ακριβώς κάνει ένας social media manager 

Τυπικά ο διαχειριστής κοινωνικών μέσων είναι το άτομο σε έναν οργανισμό που είναι υπεύθυνο για την παρακολούθηση, την εκτέλεση, το φιλτράρισμα και τη μέτρηση της παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενός προϊόντος, μιας μάρκας, μιας εταιρείας ή ακόμη και ενός ατόμου. Εναλλακτικά, μπορεί να συναντήσουμε το επάγγελμα και ως Digital and Social Media Manager.  

Το άτομο  που θα αναλάβει τη διαχείριση των λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει την ευθύνη για τη δημιουργία κειμένων και βίντεο, τη διαχείριση αναρτήσεων και την παροχή απαντήσεων σε followers. Θα διαχειρίζεται επί της ουσίας την εικόνα της εταιρείας με σωστά δομημένο τρόπο για την επίτευξη των σκοπών προώθησής. 

 

Κύριες αρμοδιότητες ενός social media manager 

Σε ένα γενικό πλαίσιο οι βασικές ασχολίες ενός social media manager είναι οι εξής:  

  • Επεξεργασία των posts  

  • Δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου (σε οποιαδήποτε πλατφόρμα)  

  • Δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων 

  • Γνώσεις CEO  

  • Ανάπτυξη συνεργασιών (marketing, πωλήσεις, δημόσιες σχέσεις) 

  • Ενασχόληση και ακολουθία των τάσεων-trends 

  • Προώθηση ιδεών ανάλογα με τις απαιτήσεις τις εταιρείας  

  • Σχεδιασμός στρατηγικής  

  • Προγραμματισμός  

Όλα αυτά είναι μερικά παραδείγματα των εργασιών που θα χρειαστεί να κάνετε. Πολλοί ίσως σκεφτούντο εξής: χρειάζεται να έχω κάποια συγκεκριμένα προσόντα για το επάγγελμα αυτό ή απλά αρκεί η «κλίση» που έχω προς τα socialmedia; 

 

σεμινάρια social media

 

Τι χρειάζεται να διαθέτει ένας επιτυχημένος social media manager; 

Για να μπορέσεις να γίνεις social media manager πρέπει πέρα από το να σπουδάσεις ή να παρακολουθήσεις ορισμένα επιμορφωτικά σεμινάρια, να έχεις την διάθεση να «κατακτήσεις» κάποιες σημαντικές δεξιότητες 

Η πρώτη και βασική δεξιότητα ενός ικανού social media manager είναι το ταλέντο στη σύνταξη και επεξεργασία κειμένων. Τα posts που θα δημιουργείς είναι πολλά μέσα στη μέρα, ανάλογα φυσικά και με τις απαιτήσεις της εταιρείας και το στυλ γραφής του κάθε κοινωνικού δικτύου ξεχωριστά (επίσημο, διασκεδαστικό, στοχευόμενο κλπ).  

Σε κάθε περίπτωση, τα μηνύματα που θα δημιουργούνται πρέπει να είναι κατανοητά από το ανάλογο κοινό και να το ελκύει. Στην ουσία, μέσω της συγγραφής, ο διαχειριστής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να ενισχύσει το εμπορικό σήμα του και να γίνει η “φωνή” της εταιρείας. Αυτό θα το πετύχει με σωστά δομημένες προτάσεις, ελκυστικούς τίτλους, βίντεο, εικόνες κλπ.   

Σαφώς για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται οργάνωση και προγραμματισμός. Ο όγκος των πληροφοριών που θα διαχειριστείς θα είναι μεγάλος και επειδή θα συνεργάζεσαι ως επί το πλείστον και με άλλα μέλη στην ομάδα η συνεργατικότητα και η επικοινωνία είναι το Α και το Ω. Το περιεχόμενο που θα δημιουργείς πρέπει να το προγραμματίζεις σωστά (σε μέρες και ώρες) ούτως ώστε να εξοικονομείς ταυτόχρονα και χρόνο.  

Μπορεί να ακούγεται εύκολο αλλά το να διαθέτεις ανεπτυγμένες δεξιότητες στα social media είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο! Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Έρευνα και πειραματισμός σχετικά με τους τύπους περιεχομένου σε κάθε πλατφόρμα, τι λειτουργεί καλύτερα και πότε, κατανόηση του τρόπου βελτιστοποίησης του περιεχομένου κ.α.  

Φυσικά, το γεγονός ότι είσαι η «φωνή» της εταιρείας όπως είπαμε παραπάνω, δεν σημαίνει ότι θα αποδίδει πάντοτε η προσπάθεια προώθησης του ανάλογου περιεχομένου που δημιουργείς. Ενδεχομένως να δεχθείς αρνητικά σχόλια από το κοινό σου τα οποία δεν πρέπει να σε πτοήσουν. Αντίθετα χρειάζεται να τα δεις σαν εποικοδομητική κριτική και ως ευκαιρία για βελτίωση. Οπότε για να ανταπεξέλθεις, προμηθεύσου με υπομονή και ανθεκτικότητα 

Παράλληλα, βασικό είναι να διαθέτεις μια επιχειρηματική λογική γύρω από τους στόχους της επιχείρησης που εργάζεσαι. Να ξέρεις ουσιαστικά την τακτική της εταιρείας, το όραμα και τον τρόπο λειτουργίας της. Τέλος για να επιτύχεις στο χώρο επιβάλλεται η ευελιξία και παρακολούθηση των τάσεων και trend. Τα social media βασίζονται στην ποπ κουλτούρα και τις σύγχρονες τάσεις και οι χρήστες κάθε πλατφόρμας δημιουργούν συνεχώς κάτι καινούργιο.  

Ως social media manager πρέπει να είσαι μέσα στα πράγματα, να κινείσαι γρήγορα και να ενημερώνεσαι συνεχώς για οτιδήποτε καινούργιο εμφανίζεται στο χώρο. Έτσι θα αποφύγεις τυχόν λάθη και ταυτόχρονα θα φέρεις νέες καινοτόμες ιδέες στη δουλειά σου.  

 

Πως επομένως μπορείς να γίνεις social media manager;   

Αν λοιπόν ο μαγικός κόσμος της τεχνολογίας και της πληροφορικής είναι για σένα τρόπος ζωής, ακολούθησε για αρχή αυτά τα βασικά και χρήσιμα tips. Αν παράλληλα θέλεις να λάβεις πιο εξειδικευμένες γνώσεις και να λύσεις κάθε απορία σχετικά με το πώς μπορείς να γίνεις social media manager, δεν έχεις παρά να ψάξεις και να παρακολουθήσεις  τo σεμινάριο Digital Marketing & Social Media του ΑΛΦΑ Studies.